Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art.18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem
- wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres: Sąd Rejonowy w Bielsku Podlaskim ul. 3 Maja 7, 17-100 Bielsk Podlaski
- drogą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- osobiście w siedzibie Sądu, w godzinach urzędowania
Sąd Rejonowy w Bielsku Podlaskim, budynek przy ul. 3 Maja 7, 17-100 Bielsk Podlaski
- sala I i VI - po wejściu do budynku Sądu należy skręcić w korytarz znajdujący się po lewej stronie wejścia, sale znajdują się po lewej stronie korytarza
- sala II, III IV i V - po wejściu do budynku Sądu należy skręcić w korytarz znajdujący się po lewej stronie wejścia, sale znajdują się po prawej stronie korytarza
- sala VII - po wejściu do budynku Sądu należy skręcić w korytarz znajdujący się po prawej stronie wejścia, sala znajduje się po prawej stronie korytarza
VII Zamiejscowy Wydział Karny w Hajnówce ul. Warszawska 87, 17-200 Hajnówka
- sala I - po wejściu do budynku Sądu należy udać się na I piętro i wejść w korytarz znajdujący się po prawej stronie za windą, sala znajduje się po prawej stronie na końcu korytarza
- sala II, III - po wejściu do budynku Sądu należy udać się na parter i wejść w korytarz znajdujący się po prawej stronie za windą, sale znajdują się po prawej stronie korytarza
VIII Zamiejscowy Wydział Karny w Siemiatyczach ul. Górna 61, 17-300 Siemiatycze
- sala I i II - po wejściu do budynku Sądu należy udać się na I piętro, sale znajdują się, odpowiednio, na wprost i po lewej stronie patrząc od schodów
Uprzejmie prosimy o rozważenie możliwości zamieszczania na pozwach, wnioskach i innych pismach procesowych wnoszonych do Sądu, informacji o nr telefonu lub adresie poczty elektronicznej, o ile wyrażają Państwo zgodę w myśl art. 6 ust.1 lit. a RODO na ich przetwarzanie celem sprawnego kontaktowania się.
Informacje o projekcie "Wdrożenie standardów i procedur obsługi interesanta w sądownictwie powszechnym" dostępne są pod adresem https://wsoi.ms.gov.pl/o-projekcie/
Katalog usług dla interesantów
Usługi podstawowe
Usługi uzupełniające świadczone przez sąd rejonowy
Katalog usług wraz z kartami usług dla interesantów sądów powszechnych dostępny jest pod adresem https://wsoi.ms.gov.pl/do-pobrania/katalogi-uslug/
Wzory i formularze pism sądowych oraz wzory i pisma dotyczące ksiąg wieczystych dostępne są również do pobrania ze strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości - https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/formularze
Mając na uwadze uchwalenie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (DZ. U. poz. 583) zamieszczamy link do strony Ministerstwa Sprawiedliwości zawierającej informacje i wzory pism dotyczących opiekuna tymczasowego zarówno w języku polskim, jak również w przekładzie na język ukraiński, w wersji edytowalnej.
https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/formularze-dotyczace-opiekuna-tymczasowego--w-wersjach-jezykowych-polskiej-i-ukrainskiej
Lokalizacja – SR Bielsk Podlaski
Dojazd do budynku Sądu komunikacją miejską:
Bielsk Podlaski, siedziba główna, ul. 3 Maja 7
z dworca autobusowego i PKP:
- autobus linii Nr 1 – należy wysiąść na przystanku przy ul. Mickiewicza 34 (zatoka przy Cerkwi)
- autobus linii Nr 2 – należy wysiąść na przystanku przy ul. 3 Maja 12 (obok Apteki)
Lokalizacja – SR Bielsk Podlaski – V Wydział Ksiąg Wieczystych
Dojazd do budynku Sądu komunikacją miejską:
Bielsk Podlaski, siedziba Wydziału Ksiąg Wieczystych, ul. Mickiewicza 53
z dworca autobusowego i PKP:
- autobus linii Nr 1 – należy wysiąść na przystanku przy ul. Mickiewicza 60 (Ratusz)
Lokalizacja – SR Bielsk Podlaski – Kuratorzy Zawodowi
Dojazd do budynku Sądu komunikacją miejską:
Bielsk Podlaski, siedziba Kuratorów Zawodowych, ul. Mickiewicza 32
z dworca autobusowego i PKP:
- autobus linii Nr 1 – należy wysiąść na przystanku przy ul. Mickiewicza 34 (zatoka przy Cerkwi)
Lokalizacja – Wydziały Zamiejscowe w Hajnówce
Dojazd do budynku Sądu komunikacją miejską:
Hajnówka, siedziba Wydziałów Zamiejscowych, ul. Warszawska 87
z dworca autobusowego:
- autobus linii Nr 2S – należy wysiąść na przystanku naprzeciwko Sądu
Lokalizacja – Wydziały Zamiejscowe w Siemiatyczach
Dojazd do budynku Sądu komunikacją miejską:
Siemiatycze, siedziba Wydziałów Zamiejscowych, ul. Górna 61
z dworca autobusowego:
- autobus linii Nr 2 – należy wysiąść na przystanku przy ul. Świerkowej
- autobus linii Nr 3 – należy wysiąść na przystanku przy ul. Świerkowej
- autobus linii Nr W – należy wysiąść na przystanku przy ul. Świerkowej